מערכות כריזה - סוגים שונים

בתי עסק רבים, וכן חללים מסחריים ציבוריים כמו חנויות וקניונים, נזקקים ליכולת להודיע הודעות שונות לאנשים שנמצאים במרחב שבתוכם. האמצעי הנוח ביותר לשם ביצוע מטרה זו הוא שימוש במערכות כריזה. מערכות כריזה הן מערכות שבהן יש רמקולים ומגברים המחוברים ליחידת שידור, ובעזרת מיקרופון או שימוש בהודעה מוקלטת, ניתן לשדר ברחבי המבנה שבו נמצאת המערכת, הודעות שונות.


סוג ההודעות שמשודרות במערכות הכריזה תלוי באופי המקום בו מותקנת המערכת. כך למשל, מערכת כריזה בקניון יכולה לשמש להשמעה של הודעות הקשורות למבצעים שונים בחנויות מסוימות בקניון, או לשם שידור הודעות שונות הקשורות לפעילויות אחרות בתוכו. שימוש נוסף ומרכזי של מערכות כריזה הוא כאמצעי בטיחות. בעזרת מערכת כריזה ניתן להשמיע הודעות חירום, הודעות לגבי פריצה של שריפה או לגבי פינוי של המבנה בשעת חירום.


בנוסף לכך, בתי עסק רבים משתמשים במערכות כריזה גם כדי להרתיע פורצים וגנבים. מערכות כריזה שמנוהלות על ידי חברות שמירה ואבטחה, מאפשרות לזהות אנשים חשודים שמתקרבים לבית העסק או לסביבתו, ובעזרת הכריזה ניתן להשמיע אזהרה חיה בזמן אמת, באופן שמשמש כאמצעי הרתעה אפקטיבי ביותר.


הדרישות הטכניות ממערכת כריזה יעילה


מערכת כריזה יעילה צריכה לעמוד בכמה תנאים בסיסיים. ראשית, עוצמת הקול המשודר צריכה להיות מספיק חזקה. לשם כך יש צורך בהתקנת רמקולים ומגברים בכמות מספקת ברחבי החלל שבו מתבצעת הכריזה, וכן להשתמש בציוד איכותי שיספק ווליום מספיק חזק. בנוסף לכך, לא מספיק שעוצמת הקול בכריזה תהיה חזקה, הקול צריך להיות גם ברור ומובן. במקרים רבים, מערכות כריזה שהן לא מספיק איכותיות, משמיעות בחללים ציבוריים הודעות שקשה מאוד להבין אותן בבירור. כדי להימנע מכך, יש צורך בציוד איכותי ובהתקנה מקצועית, שתדע להתאים את אמצעי הכריזה לגודל המקום בו הם מותקנים ולתנאים הספציפיים בו.


מערכות כריזה לשימוש בחללים ציבוריים


מערכות כריזה יכולות לשמש למגוון רחב של מטרות. המקומות השכיחים ביותר בהם יש צורך במערכת כזו הם מקומות עבודה גדולים מאוד (כמו מפעלים), קניונים, בתי ספר ובתי חולים, משרדי ממשלה, חניונים תת קרקעיים גדולים, וכל מקום ציבורי שבו יכול להתעורר צורך של פנייה לנוכחים בו.


בכל סוג של חלל גדול שכזה, חברת מיגוון שירותי מיגון מתמחה בהתאמת פתרונות כריזה מותאמים אישית למגוון רחב של צרכים ושימושים. אנו מציעים רמקולים ומגברים מתקדמים ואיכותיים, ומתאימים את אופן הפיזור שלהם ואת עוצמת הקול בהתאם למטרת השימוש בהם ולאופי המקום בו מתבצעת הכריזה. 

מערכות כריזה

מערכות כריזה

מערכות כריזה יכולת להתאים למתחמים פתוחים או סגורים. זוהי מערכת תקשורת פנימית, יעילה למגוון שימושים. בשורות הבאות נסביר על כמה מהשימושים והתועלות העיקריות שלה. כמו כן, נכיר כמה מהאביזרים הייעודיים שהיא כוללת. 

השימושים של מערכות כריזה 

ניתן להשתמש בפתרונות כריזה, להעברת מסרים והודעות. מערכות כריזה יכולות לשמש במפעלים, במשרדים רחבי ידיים. ניתן להתקין את המערכת במוסדות לימוד, בבתי דיור מוגן ובמתחמי תרבות ובילוי. בעזרת המערכת, ניתן להעביר מסרים למספר רב של נמענים, קרוב או רחוק. זוהי דרך נהדרת לעניין קהל לקוחות, במבצעים שווים. זוהי דרך טובה להעביר הודעות מההנהלה לעובדים, ברגע שזה נדרש. אך כריזה יכולה גם להעביר הודעות חירום, למשל אם צריך חלילה לפנות את המבנה מסיבה כזאת או אחרת. במילים אחרות, זהו פתרון יעיל הן למצבי שגרה והן למצבים לא שגרתיים. זהו פתרון שיכול לכסות שטח נרחב, כגון במבנה רב קומות או בכמה מבנים או אולמות. יש לציין כי ישנן מערכת ייעודיות, שנועדו לכיסוי בשטח רחב ביותר. כך למשל כריזה ורמקולים לאצטדיונים. רמקולים וכריזה למתחמי אירועים או אולמות כנסים. מערכות לאולמות של מופעים.

איך לבחור מערכות כריזה איכותיות ויעילות

מכיוון שיש מגוון רחב מאוד של מערכות כריזה, לא כדאי לבחור בקלות ראש. חשוב לבדוק עם איש מקצוע לצורך בחירה נבונה. יש להביא בחשבון את המרכיבים השונים של המערכת. הם ישפיעו על איכות הכריזה, כפי שנציין בהמשך. יש להביא בחשבון את הצורך הספציפי ואת עוצמת הצליל הנדרשת. ישנן מערכות שניתן להשמיע בהן הודעות דרך מיקרופון אך גם לחבר לאמצעי מדיה נוספים. כך אפשר להשמיע מוזיקה או תכנים המועבדים ברשת מחשבים או בכל דרך אחרת. איש מקצוע מיומן יוכל לסייע לבחור ואף לבצע את ההתקנה על הצד הטוב ביותר. 

האביזרים של מערכות כריזה

האיכות של מערכות כריזה נשענת על סך מרכיביה. כאשר האביזרים שלה איכותיים ומוצלחים, היא תפיק שמע צלול ובהספק המתאים. בין האבזרים הנדרשים ניתן להצביע על:

1.     המגבר – זהו האביזר שאחראי על הספק ועוצמת הקול. יש להתאים את סוג המגבר לאופי הכריזה הרצוי. חשוב להתייחס לגודל השטח.

2.     רמקול לתקרה – נועד למערכת שמותקנת בחלל סגור. להתקנה בסוגים שונים של תקרות, באופן דקורטיבי ונעים לעין.

3.     רמקולים לקירות – מיועדים ליצור פיזור טוב של צלילים, בתלייה על הקיר.

4.     רמקולים בטכנולוגיה אקטיבית – יכולים לפעול בחיבור ישיר לחשמל, ללא תיווך של מגבר. 

Share by: